Allt om Stockholm, helt blandat

Webbyrå i Stockholm

Under hela mitt liv har jag bott i Stockholm och jag har älskat varje minut av den tiden. Visst kan det vara tråkigt att det sällan blir riktigt vitt på vintern eller att det kan bli extra varmt av alla avgaser på sommaren men fördelarna väger ändå upp allt detta. Att åka en tur i skärgården en lagom varm sommardag är det få saker som slår. Eller att gå runt i gamla stan och bara insupa nostalgin från alla de gamla byggnaderna och gatorna. Visserligen har jag aldrig bott i någon annan stad men jag har ändå svårt att tro att jag skulle trivas lika väl någon annanstans som jag gör här.

Staden som trots att den är byggd på sopor kan te sig så vacker förtjänar därför en fin hemsida. En där människor kan njuta av miljöerna som staden kan bjuda på och ta reda på allt det som försiggår i Sveriges huvudstad. Information om allt från den godaste kebaben till vart det finns webbyråer i Stockholm. En hemsida där bild och design går före en massa onödig text. Nu återstår bara det lite krångliga då. Nämligen att göra hemsidan. Mina egna kunskaper i ämnet är minst sagt begränsade och senast jag höll på med HTML som är koden för att göra hemsidor var någon gång under högstadietiden. Till min stora glädje fann jag därför att teknologin gått fram med rasande steg sedan den tid då jag höll på att skriva kod i anteckningar. Nuförtiden finns olika program som gör att användaren med enkelhet kan designa hemsidan själv utan att behöva skriva en enda rad kod. Vill man exempelvis ha en annan färg på texten så klickar man bara in det, och aldrig har det varit så enkelt att få in snygga bilder utan större svårigheter, perfekt för min sida!

Tycker man att det ändå verkar krångligt så finns det andra alternativ. Det absolut lättaste är att betala någon att göra en hemsida åt en men det är inte aktuellt för mig. Därför finns det färdiga skal att låna så att man slipper göra mycket annat än att bara fylla i den fakta man vill ha själv. Det hela fungerar så att man hittar en design man gillar, laddar ner det och fyller det sedan själv med innehållet man vill ha. Det enda som krävs är att man låter en rad på hemsidan berätta att någon annan duktig faktiskt har gjort sidan.